Alla inlägg under juni 2010

Av diagnosmamma - 22 juni 2010 19:58

Oj vad tiden rullar på! Barnen har redan haft sommarlov en hel vecka. Vart har den tiden tagit vägen???? Jag har haft min första lediga dag idag. Ja ledig och ledig kan ju så klart diskuteras, men något lönearbete har det inte varit. Helgen som gick tillbringade vi i stugan. Besök av goda vänner och lite arbete i trädgården kan väl sammanfatta den helgen. I går jobbade jag på mitt extrajobb. Sambon hade en extra dålig dag så yngsta dottern fick följa med några timmar. Det gick bra och hon sysselsatte sig utan att vara ivägen fast det inte kan ha varit så överdrivet roligt. Idag har hon och jag varit i stugan och städat lite inför midsommar, sedan i staden och vaccinerade hunden och det viktigaste : sista ridningen för denna terminen:) We like:):):) Kvällsmaten ikväll blev grillat diverse. Hade missat att förbereda ordentligt eftersom det var ridning nästan direkt efter vaccinationen, men alla blev mätta och belåtna och som sambon sa det är sån här mat som är sommar och semester:) Nu ska jag hoppa in i duschen en sväng innan det blir lite TV. Vi hörs en annan dag!

Av diagnosmamma - 17 juni 2010 17:58

Det känns att ledigheten är nära! Har passat på att tömma mitt timkonto dessa dagar så jag har inte jobbat så många timmar. I morogn blir det bar två, sedan är det sommarlov från mitt ordinarie jobb. Men eftersom vår ekonomiska situation ser ut som den gör ska jag sommarjobba lite extra på mitt städjobb. Börjar på måndag...Känns kanske inte så kul men det betyder att vi kan göra något i sommar i alla fall. Då känns det genast lättare!

Idag har vi varit på uppföljning hos yngsta dotterns psykolog. Psykologen var nöjd och det är vi med. Vi kan vara där det finns fåglar utan att världen rasar för dottern. Härligt! Nu ska jag flytta ut på balkongen en stund och njuta av kvällssolen. Hörs en annan dag!

Av diagnosmamma - 15 juni 2010 20:43

Idag var det skolavslutning här! För 21 året i rad fanns något av våra barn med, men nu är den epoken slut:(  Inte utan att det känns lite vemodigt. Men det betyder inte att det är slut på skolavslutningar, bara att det inte blir fler på denna skolan. Vi hade tur med vädret, till och med sol under själva programmet och det förhöjer ju alltid. Därefter var fyra av barnen hos mormor och åt och fikade. Jag jobbade sent så jag missade tyvärr maten...Nu har jag nästan bara två jobbardagar kvar. Sedan har jag också SOMMARLOV!!!

Av diagnosmamma - 10 juni 2010 17:50

Hoppas att vädret blir bättre snart, inte kunde det väl vara sommaren som var i helgen???I går var det en relativt vanlig onsdag, vi var trötta hela familjen bara, så vid 21 sov hela familjen.....inte riktigt normalt, men väldigt skönt! Idag har det varit brännbollstunering på yngsta dotterns skola. Elever mot lärare...lärarna vann. Gissa om dottern är sur?! Men hon hade lyckats få iväg bollen på första slagen och det var det viktigaste för henne! Väl hemma i eftermiddag har vi kört stora städracet, så nu är det någorlunda rent och i ordningplockat här hemma. Köttfärslimpan är snart färdig och sedan ska vi en liten sväng till mormor. Hon städar förråd och vill att vi tittar om det är något vi vill ha innan hon kastar det. Tyvärr fick tjejerna höra detta så nu lär det vara MYCKET som vi måste ta med oss hem...vi som har det trångt innan. Nu har jag bara en vecka kvar att jobba innan det är semester! Drygt 7 veckor!! Ska bli så skönt!!

Av diagnosmamma - 8 juni 2010 19:28

Här har det varit dåligt med uppdateringar:( Ska göra mitt bästa för att minnas vad vi gjort.  I onsdags var sambonhemma med dottern. Hon var pigg, men 48 timmarsregeln gäller och den håller vi också på. På torsdagen var det godisjogg i skolan, dottern som inte sprungit så länge tog sig runt 3 varv på två kilometer plus vägen till och från skolan som också är ca 2 km. Det ger en hel mil!! Inte alls illa:) Fredagen åkte vi till havet. Dels för att koppla av, dels för att beställa en gravsten till min pappa. Tror att det kommer bli en fin sten. Helgen bjöd ju på toppenväder så vi njöt av havsluft, långa promenader och allmänt trevligt. I går var det inte mycket extra som hände, vi jobbade och gick i skolan som vanligt. På kvällen spöregnade det, men jag putsade lite fönster och hängde upp lite gardiner. Skitiga fönster blir det ju ändå:) Idag har dottern varit på utflykt med sin skola. Därefter har vi varit på tandregleringen och nu är det bestämt -  tandställningen ska sättas in den 2 juli.Kommer inte att bli så kul, men resultatet kommer bli bra:) Nu ska jag bädda rent i sängarna och hänga upp gardiner i mellandotterns rum. Hittade ett par på loppis för 30kr. Det gillar min tunna plånbok!

Av diagnosmamma - 1 juni 2010 08:31

I natt har yngsta dottern haft magsjuka. Inte kul för någon, men det är verkligen en situation där hennes funktionshinder spelar roll. Hon blir som ett litet barn, rädd när hon har diarre och förstelnad när hon känner att något är på gång. Men nu har hon sovit i nästan tre timmar så vi hoppas att det är över för denna gången och att vi andra klarar oss.....ligger väl lite illa till kan jag tänka mig eftersom jag fått städa ganska mycket om man säger så.

Är hemma nu på förmiddagen för att bli avlöst av sambon i eftermiddag om inte jag själv börjar må illa. Har ju nästan mått psykiskt illa inatt, men vi får väl se vad som händer.....kan ju säga att det inte luktar så gott i vår tvättstuga, men jag tvättar så mycket det bara går:)

Ovido - Quiz & Flashcards