Alla inlägg under februari 2014

Av diagnosmamma - 28 februari 2014 15:45

Puh, landar i soffan en liten stund. Har haft med min mamma på hennes mosters begravning. Blev en fin stund helt i tantens anda, svordomar psalmer o dragspelsmusik i en salig blandning. Men oj vad min mamma börjar bli vimsig:( 

Nu pustar jag en stund innan jag ska möta upp döttrarna i stan. Ena dottern har hämtat nycklarna till sin första lägenhet och andra dottern ska få köpa en ny mobil idag. Spännande värre!! Får väl ta och masa mig iväg så jag får komma hem någon gång!!

Av diagnosmamma - 27 februari 2014 19:59

Vill nästan skrika av ilska, men vet att det inte hjälper. Vissa saker man gjort i livet var inte så smarta. Valet av pappa till mina barn är en av de sakerna. Skiter fullständigt i om han vill jävlas med mig Menné han tar yngsta dottern som redskap blir jag förbannad. Hon kommer hem från honom ledsen vad blir bättre av det????? 

Annars har det varit en bra dag med mycket variation. I morhon blir det en tur med lilla mamma. Sedan väntar en lugn hemmakväll med mina älskade <3

Av diagnosmamma - 25 februari 2014 21:42

Ett sånt må bra program!! En tjej sätter verkligen ord på det som är så bra, de som sätter upp föreställningen är bestämda och ställer krav på deltagarna vilket gör att de upplever att det blir på riktigt!

Annars har det varit en bra dag, alla kom iväg i bra tid på morgonen, maten gick smidigt att laga när vi kom hem och det är fortfarande helt underbart att mannen är hemma igen. Många pussar på honom blir det!!!


Men nu är det snart natti natti, ska bara kolla att det finns kläder strukna tills i morgon också;)

Av diagnosmamma - 24 februari 2014 21:58

Spännande rubrik va? ;) 

har varit en bra dag fylld med jobb och skola men som avslutades med mys i soffan framför familjen annorlunda Tillsammans med dotter och mysmannen. Nu får det allt vara sovdags, klockan ringer allt för tidigt i morgon oxå;)

Av diagnosmamma - 23 februari 2014 11:59

Sådär, nu är veckans uppdrag inskickat! Skön känsla är det allt, det måste medges. Hittade lite städenergi oxå nu ska det bara hålla i sig tills jag är klar... Svar på det kommer väl antar jag;) 

Av diagnosmamma - 23 februari 2014 08:01

Nja inte riktigt kanske men nu har jag ätit frukost och tvättmaskinen snurrar för fullt. Ska just sätta mig med mina skoluppgifter..... Inlämning senast midnatt och allt är fortfarande på lösblad;) jaja ni som känner mig är inte förvånade och till er andra vill jag säga att det alltid har fixat sig hittills. Ha en mysig söndag nu mina vänner!!

Av diagnosmamma - 22 februari 2014 16:52

Dottern och jag drog på loppis efter lunchen. Hittade inte något speciellt men blev av med ett par kassar utrensade prylar. Skönt!

Annars har det mest blivit plock idag. Behövs så väl men är inte särskilt kul. Nu är middagen i ugnen. Mat o ett glas rött, sämre lördagskväll kan man ha. Och i morgon får jag pussa på mannen igen;)

Av diagnosmamma - 22 februari 2014 10:50

Vaknade utvilad i morse, så härlig känsla det är! Lördag morgon betyder invägning, -1 kg och -2cm var veckans resultat så jag är mer än nöjd! 

Åt frukost och bestämde mig för att ta en långpromenad medan dottern sover. Solen kikade fram mellan molnen oj vad den är efterlängtad! Är glad att jag gick ut när jag gjorde för nu är det åter helt igenmulet. 

Landade en stund i soffan med en kaffekopp men nu är det dags att sätta fart med städningen.


mysig lördag på er alla!



Ovido - Quiz & Flashcards