Alla inlägg under december 2010

Av diagnosmamma - 19 december 2010 07:10

I går blev det ingen superdag tyvärr. Fick magkatarr som jag spydde av och det tar ju bort en hel del energi:( men julgranen är hemma i alla fall och på julkonsert kom vi. Sen somnade jag gott i soffan och efter att ha fyllt på med lite mera medicin vid midnatt har jag sovit gott hela natten. Idag känns det betydligt bättre så jag hoppas det håller sig hela dagen. Nu på morognen ska jag plocka undan och kolla upp julklappslistorna lite. Efter lunch bär det av till nästa kyrka och julkonsert med mellersta dottern. Sedan får vi se om orken räcker till lite godisbak....Vill gärna, fast något jag lärt mig är att när min mage blir som den är nu är det bara att gilla läget och lugna ner sig några knop. Annars spyr jag hela tiden och det är ju INTE kul. Jag har ju liksom testat det...

Igår i kyrkan sjöng kören "Härlig är jorden" Vi hade den psalmen på pappas begravning och jag kunde inte hålla tårarna borta. Minsta tjejen som är en fena på att känna in stämningar och känslor klappade mig och sa"var inte ledsen mamma, morfar vill inte att vi ska gråta". Fast jag inte sagt något satte hon fingret på varför jag var ledsen. Och rätt har hon så klart, inte vill morfar att vi ska sitta och gråta, men längtar efter honom det gör vi allt! MYCKET och OFTA, det kan inte hjälpas.

Nu mot dagens upplevelser!

Av diagnosmamma - 18 december 2010 07:28

Oj vad tiden har ramlat iväg utan att jag fått till ett endaste inlägg...Får väl skylla på att allt har fungerat ovanligt bra sista tiden:) Nästan hela familjen har jullov nu, bara jag och sonen som ska jobba lite till. Det betyder att han jobbar tre dagar till ochjag en förmiddag...lite orätvist kanske, men så blev det hos oss i år. Idag är det översyn av inhandlade julklappar som står överst på listan. Jag är en sån slarvmaja med dåligt minne så om jag inte presterar fina listor så finns risken att någon får tre likadana grejor på julafton medans någon blir utan. Det ska vi undvika! Ikväll ska vi på julkonsert med äldsta dottern och i morgon med den mellersta. Ska bli mysigt och stämningsfullt hoppas jag:) Julgodis borde vi också försöka hinna med, åtminstonde det som är för farligt att göra med en nästan treåring....Jag som tyckte jag hade mycket tid innan jul i år inser att det blir precis som vanligt....tiden rusar, men vi ska i alla fall ha roligt under tiden!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards