Alla inlägg under april 2014

Av diagnosmamma - 26 april 2014 18:58

Idag har det varit riktigt sommarväder hos oss. Tre timmars gräsklippning har gjort sitt för att grunda årets solbränna. Lite kul att överdelen till bikinin är för stor UNDER bysten. Ska sy om den ikväll tänkte jag. Ett ryck i strykjärnet borde det också bli även o. Den finaste mannen säger att det räcker med nytta för idag, nu är det honom jag bör mysa med. Finaste klart vi ska hinna det med!!!! Dottern har övat löpning idag och sitter nu lite sliten i soffhörnet. Vi hörs!!

Av diagnosmamma - 25 april 2014 00:39

Det är inte utan att det känns konstigt att det redan är fredag! 

Mannen i mitt liv är hemma hos mig igen och det är underbart. Ännu mer underbart är det att dottern ikväll när jag hade pluggbesök frågar honom om de kan åka en skogsrunda. Självklart tycker han och de ser både älg och rådjur. Mammahjärtat blir varmt för att våga fråga är ett stort bevis för tillit!! Helgen blir lugn, städa plugga mysa är planen som det ser ut. Ha det gott😘

Av diagnosmamma - 18 april 2014 10:27

Halvsov i soffan igårkväll när min mobil ringde. Tjena morsan vad gör du? Frågade en av sönerna. Inte mycket var mitt svar. Får jag sova på soffan inatt undrade han. Självklart!! Så i morse blev det långfrukost tillsammans med sonen, me like!!! Nu ska jag hoppa in i duschen sedan ska det fram några kycklingar. Snart kommer resten av barnaskaran också hem!

Av diagnosmamma - 17 april 2014 13:41

Flyger ni ikväll tjejer?? 

I så fall så ses vi;))

Nä skulle snarar tro att det blir 💤 i soffan istället. Klev upp tidigt i morse och iväg och plugga. Hem och hjälpa dottern med lite packning, fixa lunch och iväg ner på stan för att hitta en dropinklipp. Nu väntar jag på att dottern ska bli färdigklippt sedan bär det iväg på äventyr för henne och storasyster. Jag ska köpa med mig något gott hem och sedan ska det bli påskrift även i mitt hem. Glad påsk på er!!

Av diagnosmamma - 17 april 2014 13:41

Flyger ni ikväll tjejer?? 

I så fall så ses vi;))

Nä skulle snarar tro att det blir 💤 i soffan istället. Klev upp tidigt i morse och iväg och plugga. Hem och hjälpa dottern med lite packning, fixa lunch och iväg ner på stan för att hitta en dropinklipp. Nu väntar jag på att dottern ska bli färdigklippt sedan bär det iväg på äventyr för henne och storasyster. Jag ska köpa med mig något gott hem och sedan ska det bli påskrift även i mitt hem. Glad påsk på er!!

Av diagnosmamma - 16 april 2014 11:44

Om jag nu ändå skulle hyra släp och bege mig till tippen i eftermiddags var det lika bra att rensa ordentligt. Har egentligen hur mycket som helst att slänga, varför är det så tungt att ta tag i det hela? Men men nu är det ett lass mindre skräp i detta hus    


Resten av eftermiddagen måste ägnas åt skolarbete. Inte heller vad jag har lust med just nu men vet att det känns bättre bara jag satt mig. Dottern undrade om vi inte skulle ta fram några påsksaker snart.... Jo det är väl dags.. Men vill gärna hinna städa lite först. Får väl se vad orken räcker till ikväll, om inte får jag se till att det är fint här hemma när hon kommer hem igen på fredag. I morgon ska hon nämligen till sin syster för övernattning. Gissa om det är en tjej som är förväntansfull?!!

Tror nästan storasyster ångrar att hon lovat, det är MÅNGA sms som åkt iväg idag    Men det kommer bli toppen!

Nä nu får jag baske mig skärpa till mig!! Läxan nästa!!! Kram på er finisar  

Tja

Av diagnosmamma - 15 april 2014 19:49

Dottern ville sova över hos en kompis. Ja visst det är ju lov så det finns ingen anledning att säga nej. Så nu sitter jag ensam i soffan och slötittar på hockeyn. Har gjort ett rejält tag i rummet som ska renoveras så i morhon blir det en tur till tippen igen... Men så skönt att vara igång!  Kram på er

Av diagnosmamma - 15 april 2014 07:43

Har just skickat iväg finaste mannen till ett av sina barn med familj några dagar. Visst känns det tomt men faktiskt ändå bra! Träffas man som mer än vuxna och med vuxna barn måste den delen av livet få ha sin tid. Det går inte att få alla till en stor och lycklig familj hur gärna man än vill det. Har man sedan som jag sex barn kan jag förstå att man undrar vad det är för typ ens pappa hittat😼. 

Men vi lär sakta men säkert känna varandra och det är ingen ovänskap på något vis. Men självklart skönt att få ha sin pappa för sig själv några dagar. Dottern och jag ska använda tiden väl... Lämna saker på tippen på loppis och hos vänner, spackla skruva garderober och det roligaste av allt: välja golv och tapeter! Vi är på gång nu!!! Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards