Alla inlägg under juli 2011

Av diagnosmamma - 27 juli 2011 09:03

Ja så är det just nu i vår familj och säkert i många andras också! Vikom hem häromdagen, har tvättat upp och firat ena dotterns fördelsedag och i morogn bär det av på nytt:) Det är det som är semester! Idag ska vi bara fixa och trixa lite hemma, inga större utsvävningart står på programmet utan bara småprojekt. Ha det gott mina vänner! Kram till er alla!!

Av diagnosmamma - 13 juli 2011 11:09

Nu har jag målat och målat i flera veckor känns det som. Inte för att jag är färdig heller, men nu tar vi paus och drar på semester!! Vandring och tält 4 dagar och husvagn i 4 blir nog alldeles perfekt ;-))

Ha det gott alles!!

Av diagnosmamma - 3 juli 2011 08:57

Igår åkte vi på loppis, mannen tjejerna och jag. Hittade nya fina gardiner för 40 kr och ett par jeansshorts för 45. Mannen hittade ett par skjortor som han gör av med i mängder just nu. Därefter lastade vi in en kärra ved i ladugården så nu har vi bara en kärra kvar innan det får bli vinter. Eller nja vi har gärna mer sommar även om veden är inne;))

Kvällen tillbringade vi i soffan med tacos och annat mys. Idag är det dags att städa ur det nyrenoverade rumet och flytta in där! Sedan är det utflyttning av nästa rum som gäller. Me like!! Middag blir vi bjudna på hos lilla mamma idag. Det gillas också kan jag lova! Ha en bra dag på er!

Av diagnosmamma - 1 juli 2011 14:56

Var det visst sedan jag skrev något här. Det har vari lite allmänt turbulent i vår familj. Sädär som det nog blir i de allra flesta familjer emellanåt. Därev den totala bloggtorkan. Nu är vi alla på rätt köl igen. Sambon har ÄNTLIGEN fått ett jobb!!! Det är hur härligt som helst för att gå hemma och dra är inte bra för någon och tillslut håller det på att knäcka både den som är arbetslös och de som finns runt omkring. Barnen njuter av sommarlovet. Jag målar på så gott det går. Ett rum av i alla fall tre är färdigt. Ska flytta in där i morgon sedan är det dags att tömma nästa rum. Känns så härligt att vara på g och jag hade gärna gjort köket också i farten, men där har jag inte asmbon med mig ännu. Mycket jobb säger han. Ja jag vet, men det blir fint. Eller i alla fall finare än vad det är nu. Vi har inte hunnit runt alla rum i vårt hus fast vi bott här i snart 18 år. Vi hade höga krav på oss själva från början. Spara ihop till ett rum itagen och då göra ALLT. Nu har jag bara köpt färg och spackel och målar om som det är. Visst hade isolering suttit bra, men de pengarna kommer vi inte att få fram inom överskådlig tid och jag är så trött på de gräsliga tapeter som vi har nu. Nu hoppas jag att vi ses lite oftare i sommar gott folk! Ha det gott tills dess:))

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards