Alla inlägg under februari 2011

Av diagnosmamma - 28 februari 2011 19:10

Yngsta dottern och jag började vår dag på barnhabiliteringen för att klara av det årliga läkarbesöket. Det gick på sätt och vis väldigt bra men vi fick även några mindre roliga besked med oss hem....en scolios som  jag misstänkt länge men som ingen anna tagit på allvar. Nu var det en ny läkare och visst hade jag rätt!! Säger bara att Tysklan och Holland har komit mycke tlängre när det gäller den formen av kunskap! Det som känns bra är att dottern gick med på att skriva kontrak på sin aktivitet och att hon ska fortsätta med sin cykelträning.....Vi började i kväll med promenad. Gick bra när vi väl var ute men puh vilket liv innan vi kom iväg....Tur at vi inte bor i lägenhet.

På jobbet var det en helt okey om än kort dag idag. i morgon blir det stallet. Först med jobbet och sedan med dottern. Nu blir det diskbaljan så man inte missar familjen annorlunda sen. Gokväll!!

Av diagnosmamma - 27 februari 2011 09:36

Fattar inte vad det är för tråkig förkylning vi har lyckats få att trivas så himla bra här hemma hos oss:((

Vaknade i morse helt igentäppt och med värk i kroppen. Har inte lust att bli sjuk igen, så är det bara:(( Mennu med lite ipren i kroppen känns det bättre :)

Har gjort en "att göra" lista idag. Brukar bli lite bättre ordning då, särsklit dagar som man inte är på topp. Yngsta dottern har inte vaknat ännu, de andra två som är hemma låter ungefär lika förkylda som jag. Därför blir det nog lunga hemmaaktiviteter på schemat idag. Lite uppladdning för kommande jobb och skolvecka behövs ju också förstås!!

Nu mot strykhögen, eller vilkenpunkt på listan jag nu ska börja med:))

Av diagnosmamma - 26 februari 2011 09:36

Har varit uppe ett par timmar nu. Slängde nämligen in en tjälknöl i ugnen när jag gick och la mig i gårkväll och nu är den fixad med lag osv:) När jag ändå var uppe passade jag på att baka lite färska frallor till frukost. år se vad familjen tycker om det när de behagar vakna.

Igår hade sambon en jobbig dag med sin diabetes. Jag är så trött på det, hjälper inte att han ursäktar sig när han mår bättre, det gör ändå ont när han säger dumma saker för att sockret är högt. Önskar så att det fanns en skola där han kunde bo några veckor för att verkligen lära sig at ta sin sjukdom på allvar och ta komandot över den. Nu är det alla andras fel som inte har sett till att han har ätit ordentligt som är orsaken enligt honom. TRÖÖÖÖÖT TRÖÖÖÖT TRÖÖÖÖT blir jag.

Men nu är det ny dag och nya tag! Eftersom hoppet är det sista som överger människan tror jag att det blir en bättre dag tills motsatsen bevisas....

Lördagskram till er alla!!

Av diagnosmamma - 25 februari 2011 11:17

Har precis kommit hem från jobbet och hunnit ta en snabbdusch. Härligt! Nu ska jag kasta ut mattorna och försöka få ut det mesta dammet lite snabbt. Ca kl 13 kommer arbetartjejen hem så dåd ka jag försöka ha maten på bordet:) Sedan blir det helgmys!! Me like!!

Av diagnosmamma - 24 februari 2011 08:26

Mår faktiskt bättre än vad jag trodde att jag skulle göra! Har fått sova 7 timmar utan avbrott och det gjorde nytta vill jag lova! Dock har jag också drabbats av den otrevliga förkylningen/influensan som resten av familjen har eller har haft. Ja ja, jag ska bara jobba några timmar idag sedan är jag ledig resten av veckan. Då hinner jag säkert kurera mig ordentligt tills på måndag;)

Det gick bra på stan igår. Vapnen kom til polisen och även om det kändes lite jobbigt att lämna pappas vapen ifrån sig så länns det ändå bra nu när det är gjort.

Dottern och jag åt på ett ställe där honinte ätit tidigare. Sånt är lite jobbigt för henne innan hon kollat läget, men med lite övertalning gick det bra och hon gillade maten!

Därefter blev det ett besök på GAME och lite inköp av spel till PS.

mamma som jag är så fick dagen avslutas med ett besök i matvaruaffären. Inte så kul kanske med skönt att ha det påfyllt i alla skåp igen.

Nu ska jag ta lite ipren och sedan åka och jobba. Vi hörs!!

Av diagnosmamma - 23 februari 2011 10:15

Puh vilken natt vi har haft inatt....Tre sjuklingar som har låtit på olika sätt tar ut sin rätt. Men nu är det bara att ta nya tag igen. Ska plocka lite här hemma sedan blir det en tur i till staden för att lämna in lite vapen efter min pappa till farbror polisen. Nåja tant polisen om vi ska vara riktigt ärliga. Ska bli skönt när det är gjort! Det har varit min och pappas grej så det är inte utan att det känns lite jobbigt:(

Hoppas på att yngsta dottern ska vara tillräckligt pigg för att orka följa med mig. Blir lite tråkigt att åka själv och jobbigt för sambon som är allt annat än pigg att ha alla hemma.

Nu mot plocket!!

Av diagnosmamma - 22 februari 2011 11:58

Dagen började bra med en stunds fin hardrev ute i skogen. Hunden får bara vara lös denna veckan också och eftersom det inte blivit mycket tidigare i år är det bästa att passa på. Men det var väldigt skönt att komma in i värmen hemma igen kan jag säga!

Yngsta dottern är något piggare, men inte frisk så det är lite trist. Vi har fått avboka ridlektionen i eftermiddag och får mysa hemma så gott det går. Nästa barn är heller inte piggt, men att missa lovjobbet finns inte på hennes karta så hon åker på morgonen kommer hem ca kl17 och somnar kl19. Vad gör man inte för pengar??

Nu är det snart dags att köra igång lunchen, ska bara köpa hem lite mera hushållspapper till sjuklingarna först. Glömde ju säga att förkylningen även drabbat sambon så då föärstår ni;)
Ha det gott govänner!!

Av diagnosmamma - 20 februari 2011 19:47

Barnen är lediga nu.....det firar de genom att vara sjuka. Att ha en utvecklingsstörning blir extra tydligt när man blir "vanligt" sjuk...Påfrestande för syskon som själva är sjuka och behöver bli lite extra ompysslade. Självklart även för föräldrar men jag har i alla fall fått vara frisk ännu och då går det bra. Sambon som inte är riktigt i sin bästa form far illa. Sådana här helger sliter på familjen så är det bara. Men avlastning kan man bara få när alla är friska och då har vi inget behov ännu. Den dagen kommer, det vet vi men vi är inte där ännu. I morgon ska jag jobba. Skäms nästan, men det ska bli riktigt skönt. Resten av veckan är jag ledig. Kommer säkert att bli bra det också. Bara yngsta dottern piggar på sig lite så vi kan hitta på något skoj under veckan. Nu är det dags att fylla på med alvedon och hostmedicin. Tjingeling:)

Ovido - Quiz & Flashcards