Alla inlägg under juli 2010

Av diagnosmamma - 31 juli 2010 11:27

För några veckor sedan gjorde jag ett misstag som visat sig bli större och större. det åskade riktigt ordentligt tidigt en morgon. Jag var trött och ville så gärna sova. Min dotter var rädd och fick krypa ner hos oss....Vilket nu i efterhand har  visat sig vara helt förkastligt. Så snart hon hör något ute vill hon sova hos oss och det blir alldeles för varmt och trångt. Vi har varit uppe och vankat ganska många nätter nu, fast som tur är bara när vi sover hemma. I stugan är det inga problem och vi hoppasa att det inte ska vara det på hotellet heller. Men i natt har det varit problem:( Vi har säkert varit uppe en tio gånger inatt. Men natten avslutades i hennes egen säng så kanske har vi kommit en bit på tillbakavägen när det inte lönade sig att försöka tjura för att få sova hos oss. Vi får se!!

Av diagnosmamma - 27 juli 2010 11:25

Sista dagarna har varit härliga. Vi har varit på festival tillsammans och yngsta dottern var verkligen i sitt esse. När hon trivs märks det inte så mycket av hennes funktionshinder, då hänger hon verkligen med:) Därefter har vi firat mellandotterns födelsedag, vilket också var mycket lyckat eftersom alla lyckades med konststycket att samlas mitt i semestern. Det brukar inte var det lättaste. Mindre roligt och dessutom väldigt dyrt är att hunden varit dålig. Men pengar är en värdslig sak och nu är han mycket piggare igen:) I går var vi på marknad med tjejerna och mamma. Handlade massa saker som faktiskt var bra: bröd, strumpor, kryddor, godis och blommor bland annat. Idag har vi en lugn hemmadag med lite pyssel inför mellandotterns spell'ger som börjar i morgon. Jag är en riktigt tramsmamma för jag tycker det känns lite halvjobbigt att hhon ska vara borta ända tills på söndag. Men det är bara att gilla läget och vara glad över att hon har ett intresse!! Nu ska jag gå och förbereda dagens grillning. Vi höres!!

Av diagnosmamma - 22 juli 2010 15:14

Inser att detta med att blogga varje dag kräver en disiplin som INTE jag har just nu. Därför får ni nöja er med lite sporadiska uppdateringar. Vi har haft en bra sommar hitills och inget tyder på att det ska ändras. Kan inte fatta att jag snart har haft halva min semester, men så är det. Vi har varit hos släkten, i sommarstugan och vid havet den tid som har gått sedan mitt förra inlägg. det som ligger framför oss är. Korrö, Hjotsberga, stugan och Stockholm. Sedan har det gått exakt 18 dagar till och det är dags att börja jobba. Hoppas komma med lite bilder och lite mer update lite snabbare.....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards