Alla inlägg under mars 2014

Av diagnosmamma - 30 mars 2014 21:23

Avslutar helgen med en bra film. Fördelen med att det är sommartid är att jag förmodligen kommer kunna hålla mig vaken tills den är slut. Mannen har åkt hem till sig, men kommer tillbaka redan i morgon. Vi som inte skulle ses i veckorna har väldigt svårt att hålla på det. Men så länge alla barn är glada och naturligtvis vi två också så är allt bra. Dottern somnade trött och lycklig ikväll. Hon har fått spela fotboll hela eftermiddagen vilket är det roligaste hon vet. Dock är det inte många som har tålamod nog att spela med henne några ängre stunder men idag hände det. LYCKA!! Och lite dåligt samvete hos mig som inte priorieterar det.

Vi har skickat in en inlämningsuppgift i eftermiddag. Skönt! Nu håller vi bara tummarna för att det ska gå vägen.

Måste betala mina räkningar också innan midnatt.... Inte kul men nödvändigt.

¨Nu har filmen börjat igen så vi ses en annan dag. Kram på er

Av diagnosmamma - 30 mars 2014 09:09

Det är helt underbart att vakna och titta ut dessa solskensdagar! Att det sedan är helg gör ju inte det hela sämre precis! Igår var jag hos min pluggkompis det mesta av dagen men innan dess hann jag med en promenad nere vid sjön. 

På hemväg fick jag ett sms från en kompis som ville ut o gå, mer än gärna blev mitt svar😊 . Kvällsmaten blev årets första grillmat tillsammans med äldsta sonen o han tjej. Mys på hög nivå! Hur dags jag sedan 💤 i soffan är en annan sak men sova är skönt om vi säger så 😴 å andra sidan är jag pigg o vaken nu när det finns andra som sover så gott så. Det blir nog lika i slutändan skulle jag tro. Nu ska jag plugga ett tag. Tjingeling på er!!

Av diagnosmamma - 28 mars 2014 19:21

Har tillfälligt landat i soffan. Lite mat satt helt rätt! Ikväll borde jag städa lite också.... Prioriterade en promenad i solen i eftermiddags vilket var väldigt skönt. Men det betyder att dammråttorna fortfarande lever gott i hörnen. Får väl lyfta på rumpan nu😃😃

Av diagnosmamma - 27 mars 2014 07:13

Känner mig inte helt ok idag men det får nog bli en sådan dag när man inte känner efter för mycket helt enkelt. Det har varit intensiva dagar och det tillsammans med pollen och förkylning känns just nu. Tror att ❤️ är lika sliten han, vi somnade tätt tätt ihop igår och låg kvar lina nära i morse. Så skönt att bara samla trygghet! Dottern var inte alls sugen på skola när jag väckte henne i morse. Torsdagar är den värsta dagen tycker hon. Eftersom jag själv gärna krupit till aka under täcket övervägde jag en kort stund att låta henne vara hemma men sedan segrade förnuftet och hon är iväg. Vet att det varit sju resor ärre nästa gång hon inte vill om hon fått stanna hemma. Nu ska jag faktiskt sova en timme eller två sedan ett varv med dammsugaren innan det blir plugg fram till 21 i kväll. Ha en bra torsdag alla!!

Av diagnosmamma - 25 mars 2014 22:04

Efter en mysig helg med mycket gos har det redan gått två dagar in i veckan. Inte klokt vad tiden rullar på!! Ikväll är sängarna renbäddade och hemmet fått sig ett lyft. Eftersom vi åt våfflor i söndags blev det vanlig middag ikväll. Inte helt ok enligt yngsta dottern. Började läsa en bra bok i gårkväll så fast jag får sova utan sällskap inatt lockar faktiskt sängen. Godnatt på er!!

Av diagnosmamma - 22 mars 2014 16:35

Vilket väder det blev idag! Det kanske ni redan var beredda på men det var inte jag. Nu har jag verkligen passat på att ta vara på dagen både med en lång promenad och med att vårstäda lite i trädgården. Trappan har fått lite vårblommor och genast känns det mycket välkomnande. Nu ska mannen och jag laga mat. Inget jag är bortskämd med att göra tillsammans. Har jag sagt att han är BÄST?!! ❤️❤️❤️

Av diagnosmamma - 21 mars 2014 04:05

Vaknar som vanligt en stund så här dags. DET är onödigtmen vad som småflickor är att jag kännermig så Lycklig!! Mannen ligger nära nära och jag hör dotterns snarkningar i rummet intell. Det är lycka och trygghet det😘

Av diagnosmamma - 20 mars 2014 21:00

Inte klokt, det är redan torsdag!! 

Har varit skola hela dagen idag. Examensarbetet närmar sig med stormsteg. Något som möts med skräckblandad förtjusning. 

Ikväll bjöd mamma på mat, så skönt att slippa laga när man kom hem. Nu är det mys i soffan först med dottern och nu med mannen i mitt liv sonhustru dök upp. Tydligen längtar han efter mig precis som jag längtar efter honom när vi inte är tillsammans😘

Ovido - Quiz & Flashcards