Alla inlägg under augusti 2010

Av diagnosmamma - 18 augusti 2010 16:51

Just nu sitter/ligger restan av familjen i soffan och sover. Yngsta dottern har varit första dagen på den nya skolan= helt slut, somnade på en minut. Nästa dotter har varit på läger från i fredags till kl 23 i går kväll och i skolan idag = helt slut, somnade snabbt. Hunden har varit hos veterinären och varit sövd = helt slut orkar knappt gå och lägga sig under soffbordet sover innan han ligger ner. Sambon har varit med hunden hos veterinären och lyckats bli biten av ovan nämnda hund = helt slut, somnade på fem minuter i fåtöljen. Jag skulle också kunnat somna en stund, men orkar inte gå upp och i soffan finns inte mer plats. Så jag bloggar lite och fixar middagsmat under tiden. Måste gå till affären sedan, hoppas det slutar regna bara.....Biblioteket lockar också lite...:)Nu till spisen!

Av diagnosmamma - 15 augusti 2010 11:49

Vissa söndagar gillar jag. Idag är det en sådan. Har inga tider att passa, vädret lockar inte till utomhusaktiviteter ochjag har faktiskt energi till att ta hand om det som väntat läääänge. Så nu är medicinskåp och badrumsskåp städade, en omgång bröd bakat och nästa på jäsning och receptet till lunchens gädda är utskrivet. En liten check i kylen och så till affären. Sedan fixar vi lunchen och fortsätter med miniprojekten. Trivs med livet måste jag säga! Kanske spelar det in att åtminstonde ett barn mer än i går är hemma. Har svårt att klara mig utan mina juveler. Ha det så gott nu!

Av diagnosmamma - 14 augusti 2010 10:05

Konstigt, jag hann inte mer än börja jobba så var det dags. Halsen och ögonen kliar och näsan rinner. Jaja, det är ju sånt som snart går över så det är inte mycket att gnälla över, men har inte lust att vara förkyld redan:( Vi har bar en av sönerna hemma för tillfället. Tjejerna är på spelläger. Yngsta tjejen ska hämtas i eftermiddag, den andra inte förän på tisdag kväll. Tomt och konstigt har det varit utan dem, men faktiskt lite skönt också. Vuxentid är vi inte bortskämda med och att få prata i lugn och ro är viktigt. Vi passade även på att storhandla i går kväll. Skönt att ha allt hemma och skönt att inte ha någon som bryter ihop i affären. Nu kan vi passa på att njuta av ledigheten kväll och i morgon istället. Skulle städat lite mer noga här hemma idag var tanken men jag vilar istället så har jag mer energi när tjejen kommer hem igen. Det lär behövas förnär hon är iväg går det åt enormt med energi för henne och allt brukar av naturliga skäl rasa när hon är på hemmaplan igen. Men vi har ju tid till återhämtning denna gången så det kommer att gå bra! nu kryper jag upp i soffan med filt, te och tidning. Ha en bra lördag alla!

Av diagnosmamma - 11 augusti 2010 20:56

Det är ganska bra att vara ledig på måndagen, två arbetsdagar och så är det halvvägs till helgen:) Synd att det inte kan vara så varje vecka bara....

Idag har en stor sten fallit från mitt hjärta. Dotterns högstadietid är äntligen schemalagd och det blir tre dagar på högstadiet med assistent och två dagar i särskolan. Känns kanonbra!! Hon är också väldigt nöjd över att ha fått VETA hur det ska vara.

När jag kom hem från jobbet i eftermiddag packade vi matsäck och gav oss ut på en svamprunda. Resultatet blev helt godkänt, straxt över två liter! De ska avnjutas i morgon tillsammans med en god potatis och purjolöksoppa:) Nu ska jag krypa ner i sängen. I natt ska nämligen ena dottern hämtas efter att ha varit på Liseberg och jag behöver min skönhetssömn:)

Av diagnosmamma - 10 augusti 2010 07:09

Så var vi hemma igen. Vi fick med oss alltsom vi behövde (och lite till) fast jag hade svårt att komma igång med packningen. När det var dags för avfärd hade vi till och med så got om tid att vi fick vänta ca 10 minuter på bussen. Tåget var tyvärr försenat ca 1,5 timme så stationen har vi hunnit se noga på!! Nåväl väl framme i Stockholm har allt fungerat. Vi fick en fin svit på hotellet, sedan de upptäckt att vi faktiskt hade betalat extra för två barn....! frukosten har varit supergod, dock var det lång väntan de tre första dagarna på såsdant som tog slut. Igår var det  inte alls så så kanske var det semestervikarier de andra dagarna, vad vet jag?? Badkaret har varit flitigt använt vill jag lova! i torsdags kväll var vi och åt på en taccobar, i fredags åkte vi runt lite med olika bussar för att se oss om i stan innan det var dags för Grönalund. På lördagen var det dags för spelmanss stämman på Skansen. Dottern och hennes kompisar fick spela två av sina konserter, den tredje blev inställd pga regnet. Vi tyckte det verkade lite konstigt när vi gick med yngsta dottern för att titta på djuren och alla kiosker och liknande var stängt. Så fick vi ett sms från "speldottern" som sa : kom hit, Skansen har ju stängt pga regnet. Så var det med den saken, bara att åka tillbaka till hotellet och försöka torka så gott det gick. På kvällen gick vi ut och åt thaimat:) Söndagen var vi verkligen turister. Vi började med ski wiew på Globen, fortsatte med Slottet , därefter naturhistoriska riksmuseet och avslutade med ett besök på skogskyrkogården där sambon har sina morföräldrar begravda. Igår blev det lite shopping på förmiddagen innan det var dags för hemfärd. Skönt att vara hemma igen! Gladast är nog hunden som saknat oss trots att det är sönerna som varit hundvakter. Nu ska jag cykla till jobbet:) Hörs en annan dag!!

Av diagnosmamma - 4 augusti 2010 12:55

Fatta, i morgon åker vi! Jag har fått sova hela natten och borde vara fylld av energi, ändå känner jag mig bara trött:( Borde packat det mesta nu, men har inte packat en enda sak. Dottern har valt gosedjur, det är det enda som ligger framme...men har ialla fall tvättat allt som ska med, det är ju viktigare, packa hinner jag säkert...inatt eller något. Borde städa också, min mamma ska vara djurvakt tillsammans med en av sönerna och hon kan vara lite petig med städningen....Får väl rycka upp mig efter lunchen som jag i alla fall kört igång. Chiliconcarne:) Nä, jag får väl sätta mig och göra en lista i alla fall:) tror nog jag kommer igågn strax!!! Hörs när jag är hemma igen!

Av diagnosmamma - 3 augusti 2010 08:18

Önskar så att jag kunde säga att sova äe ett överskattat nöje, men tyvärr är det inte så för mig:( natten till igår var faktiskt förhållandevis lugn och jag trodde att vi var på rätt håll. Somnade ca kl 23 i går. Inatt vaknade dottern kl 2 och behövde gå på toa, hon gick in till sig och jag trodde att det "bara" var det som behövdes. Somnade om som en sten igen. Kl 02.30 vaknar hon igen. Samma visa MEN min kropp kan inte somna om nu för nu väntar jag bara på att hon ska vakna igen. 03.15 har jag börjat slumra lite. Då börjar två katter slåss utanför fönstret. Ingen av dem var vår:( Klarvaken igen. Läser lite. somnar om ca 04.00 04.30 vaknar av att hunden skriker. Han hade öroninflammation förra veckan och nu har det tydligen kommit tillbaka...sedan dess har hunden låtit mer eller mindre hela tiden så någon mer riktig sömn har det inte blivit. Har ringt djursjukhuset och fått en tid till i eftermiddag och funderar starkt på om jag ska sova ett par timmar nu. Sambon är vaken och kan vara ute med den skrikande hunden som det visserligen är jättesynd om, men som alla hundägare vet blir det ännu sämre om man visar att man tycker synd om sin fyrbente vän. Så nu är frågan - sova en stund eller försöka få lite fart på sig. Har masor som behöver göras idag eftersom vi snart drar på semester....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards