Alla inlägg den 12 mars 2011

Av diagnosmamma - 12 mars 2011 12:32

Skulle gått upp kl 8 för att få iväg mellandottern till sin orkesterövning, men duktig som hon är vaknade hon själv en halvtimma tidigare. Alltså kom jag också upp i god tid och hann både diska ochgöra rent fläkten innan hon åkte. När hon kommit iväg tog jag hunden och åkte ut i skogen. En runda på ca 6 km blev det och det var riktigt skönt, fast det regnade lite hela tiden. På hemvägen åkte jag förbi kyrkogården och tände ljus och la lite fina videkissar på pappas grav. Snart har han varit borta ett helt år...känns både länge sedan och som om det var nyss på samma gång. Kan inte förklara riktigt hur jag menar. Det blev fint på graven, men jag tycker det känns jobbigt att gravstenen sjunkt under vintern. Det betyder ja att kistan har sjunkit ihop och det känns lite olustigt även om min realistiska sida säger att alla maskar och liknande ändå har kommit in och börjat nedbrytningsprocessen för länge sedan. Ja ja, det ordnar sig när det blir vår på riktigt så det går att fylla igen och så in nytt gräs. Nu ska jag hoppa in i duschen och fundera lite över vad vi ska ha till lunch idag....Blir lite sen lunch vid halv tre tiden när dottern dyker upp igen. Förmodligen lite lagom trött och gnällig så det är nog bäst att välja något som passar henne;)) Ikväll blir det melodifestivalen, precis somi de flesta andra barnfamiljers hem förmodar jag. I morogn blir det enheldag i stan.....rapport därifrån kommer:))

Ovido - Quiz & Flashcards